اولین نفری باشید که امتیاز میدهید!
  • P623-1638011823
  • 06 آذر 1400 (00/09/06)
  • 39 بار

آموزه مدیریتی

هر انسان در سازمان یا زندگی را مانند برگه امتحانی تصحیح کنید بخاطر نوشتن یا ننوشتن پاسخ یک سوال نه میتوان کسی را قبول کرد نه مردود!
سال ها پیش یکی از مدیران ارشد یک شرکت نفتی تصمیم اشتباهی گرفت و به همین سبب بالغ بر دو میلیون دلار خسارت بر آن شرکت وارد شد جان دی راکفلر مدیر عامل وقت شرکت بود .روزی که خبر خسارت در شرکت پیچید بیشتر مدیران شرکت به بهانه های مختلف می کوشیدند تا از مدیر عامل دوری کنند تا مورد خشم و غضب او واقع نشوند.
تنها کسی که آن روز جرأت کرد به دیدار مدیر عامل برود شخصی به نام ادوارد تی بدفورد بود او یکی از شرکای شرکت بود و خوب می دانست که باید خود را برای شنیدن سخنرانی طولانی علیه مدیری که مرتکب اشتباه شده بود آماده کند.

زمانی که بدفورد وارد دفتر کار راکفلر شد کله قدرتمند امپراتور شرکت عظیم نفتی روی میز کارش خم شده و روی کاغذی سخت مشغول نوشتن بود بدفورد ساکت و آرام بدون اینکه مزاحم کار او شود ایستاد راکفلر پس از چند دقیقه سرش را بلند کرد و به آرامی گفت آه بدفورد تویی،
به گمانم خبر خسارت وارد شده به شرکت را شنیده ای
بدفورد بلافاصله خبر خسارت راتایید کرد
راکفلر گفت چند روز است که روی این مساله فکر می کنم و قبل از اینکه مدیر مربوطه را برای باز خواست بخواهیم داشتم موارد مهمی را یادداشت         می کردم بدفورد بعدها اینطور تعریف کرد:

بالای کاغذ نوشته شده بود نقاط قوت آقای…
سپس فهرست طولانی از فضایل مدیر که شامل شرح حال مختصری از کمک های او به شرکت تصمیمات درست در موارد مختلف تصمیم هایی که مبالغی بیش از خسارت اخیر که عاید شرکت کرده بود را روی کاغذ نوشته بود.
بدفورد می گوید من هرگز این درس را فراموش نمی کنم در سالهای بعد هر وقت که در صدد برخورد و تنبیه کسی بودم قبل از هر چیز خودم را وادار می کردم پشت میزی بنشینم و با تعمق فهرستی طولانی از نقاط قوت همان شخص تهیه کنم و تنها پس از تهیه یک چنین فهرستی متوجه می شدم که قادرم مساله را از بعد واقعی آن مورد بررسی قرار دهم.

لوگو پرگار وب
طراحی سایت توسط پرگار وب کلیه حقوق این اثر برای دکتر آریا قهرمانی محفوظ می باشد. کپی برداری از مطالب و قالب سایت بدون کسب مجوز پیگرد قانونی خواهد داشت.
شروع
1
کمک میخواین؟
سلام 👋
چطور میتونیم کمکتون کنیم؟